måndag 11 november 2013

Sockerblommor

Som jag skrivit tidigare så har jag tagit lite kurser över nätet, på mestadels sockerblommor. Då jag vill bli riktigt bra på att göra verklighetstrogna blommor och arrangemang. 
Jag tycker det är häftigt när man inte riktigt kan se skillnaden på verkliga eller konstgjorda!
Det är också otroligt roligt och rogivande att sitta och pilla med sockerblomsmakeri. Även om det ibland kan vara jädrigt nervöst att sätta ihop hela arrangemanget av blommor och blad på slutet, då det är väldigt lätt att ha sönder dom. Hur som helst så finns det väl inte så mycket mer att säga om detta än att visa bilder, så här är blommor från några av kurserna jag tagit hittills :)


Här är en pion, den är mer åt det aprikosa hållet i verkligheten än vad bilderna visar.


Rosorna såg ni i förra inlägget, då de prydde halloweentårtan. Här är en närmare titt på dom. 


 Jag kan verkligen rekommendera craftsy.com som har massor av kurser i tårtdekorering.
Jag är mycket nöjd med mina alster hittills :)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar