torsdag 21 november 2013

Födelsedagstårta till en 16-åring

Härom veckan fick jag i uppdrag av en fin vän att göra födelsedagstårtan till hennes dotter som fyller 16 år. Jag antog mig uppgiften med stor entusiasm och hade en klar bild över hur skapelsen skulle se ut. Till min lättnad och förtjusning blev resultatet av tårtan precis så som jag hade tänkt mig att den skulle vara. Det är alltid extra roligt när det blir så ;). 
Helt klart en riktigt rolig tårta att göra!

Tårtan består av vaniljbottnar fyllda med hallon- och mascarponekräm, glasskräm, spacklad med hallonsmörkräm och täckt med sp med vaniljsmak.

Färgerna går i blått (favoritfärgen enligt hennes mamma), vitt och silver med en touch av blingbling.. Såklart!
Här kommer bilderna :)


Ha de gott!
Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar