tisdag 19 februari 2013

Chokladtårtbotten

Jag ser att jag inte har lagt upp något recept på någon tårtbotten med chokladsmak, så här kommer ett recept som jag brukar använda mig av.
Som många av de andra recepten jag har lagt upp så kommer detta från fina bloggen Bakverk och fikastunder.


 
 
 
Chokladtårtbotten
 
4 ägg
2dl socker
0,5 dl kakao
0,5 dl mjöl
1 dl potatismjöl
1 tsk bakpulver
 
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda kakao, mjöl, potatismjöl och bakpulver i en annan bunke.
Vänd ner i det i äggvispet försiktigt.
Häll smeten i en form (ca 24 cm, i diameter) och grädda i 175 gr i 35-40 min, kolla med provsticka så kakan är torr.
 
 
Receptet ger en mjuk och saftig tårtbotten med god chokladsmak :)
 


1 kommentar:

  1. Blir tårtan hög? Undrar om jag hade kunnat använda bottnen till layer cake??

    SvaraRadera