lördag 2 mars 2013

Supergod chokladfrosting

Busy week... har inte gjort något inlägg på ett tag nu, just för att jag inte haft tid eller ork att baka senaste veckan. Det har tyvärr kommit jobb och sjukdomar i vägen :(!
Men nu har jag några projekt på gång, så det blir nog lite mer av inläggsvara framöver :).

Jag tänkte tipsa om en riktigt god frosting som jag satte ihop vid förra veckans cupcakesbakande.
En smarrig chokladfrosting med bl a nutella i. En lättbakad frosting som bara innehåller några få ingredienser.




Blanda ihop 200 g Philadelphiaost med chokladsmak, 2 dl florsocker och ca ½-1 dl Nutella i en bunke och rör om ordentligt.
Spritsa eller bred dina cupcakes, eller varför inte spackla en tårta!

Enklare än så här blir det nog inte, för ibland behöver man ju inte krångla till det :)!

 
 
Så här blev resultatet av mina cupcakes.. åtminstone en av dem!
Nä, nu kallar sängen på mig.
God natt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar