söndag 3 november 2013

Halloweentårta

Igår hade vi halloweenfest för våra vänner, lika lyckad som förra året :).
Att få spöka ut både sig och huset är bland det roligaste jag vet, då man kan sväva ut i princip hur mycket som helst. I år hade alla gäster verkligen gått "all in" på utklädnaden, riktigt roligt!
Jag var utklädd till en vampyr från medeltiden, tråkigt nog var kvalitén på vampyrtänderna så dåliga att dom trillade av innan gästerna hann anlända... så effekten försvann en aning.
Min medeltidsklänning skulle jag bokstavligen vilja bo i, den är extremt bekväm!

Hur som helst hade jag självklart bakat en tårta till festligheterna. Dekorationen jag använde på tårtan är resultatet av en kurs i sockerrosor som jag nyss har tagit (jag har varit rätt flitig med kurserna på sistone ;) ). Rosor är ju väldigt klassiska och vackra blommor att ha som tårtdekoration, de jag har gjort här är svarta för att få en bra halloweenkänsla :).

Tårtan består av chokladbottnar, fyllda med jordgubbsmousse och krossad choklad. Spacklad med mörk chokladganache, täckt med sockerpasta och stänkt med jordgubbssås.

Här kommer lite bilder!





Slänger med en bild på mig också.. Jag hade "Twilightlinser" på mig som jag tyckte var lite coolt, vanligtvis har jag grå färg på mina ögon. Häftig effekt! Dock utan vampyrtänder...
 


Ha de gott!
Kramkram

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar