torsdag 14 mars 2013

Hallonmacarons

De två senaste dagarna har jag varit ledig och vabbat för sjuka barn, så jag har tagit tillfälle i akt att baka som en tok!
Planerar bl a en 1-årstårta och en massa cupcakes, så det har jag börjat förbereda lite inför.
Jag har också passat på att prova lite nya recept.. som är supersmarriga!!
Första bakverket från mitt "bakfrenzy" är några helt urläckra macarons med dubbla smaker av hallon (mina favoritbär ;).

Receptet som jag använder när jag bakar macarons hittar du här.
Jag hade i hallonessens i macaronsmeten, sedan har jag fyllt dem med en hallon- och cream cheesefrosting! Receptet på frostingen finns lite längre ner i inlägget :D


Jag har införskaffat mig två macaronmattor som jag provade att baka med, resultatet blev grymt bra, alla kakorna blev helt perfekta! Rekommenderar er varmt att köpa sådana, om ni inte redan har förstås :D.
 
 
 
 
 
Hallon- och cream cheesefrosting (recept kommer från Leila, recept.nu)
 
60 g mjukt smör
3 dl florsocker
150 g Philadelphiaost
1,5 dl hallon
 
Vispa ihop smör, florsocker och ost till en fluffig smet.
Vänd ner hallonen.
Fyll dina macarons!
 
 
 
 
Urgoda!!
Kram Angelica



2 kommentarer:

  1. Så smakrika och delikata macarons! Mumsfillibabba! // En lyrisk Malin! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta Malin, alltid roligt när mina bakverk kan glädja någon :)!
      Kramkram

      Radera