måndag 7 januari 2013

Monster High-tårta

Här är en tårta jag gjort till min yngsta systerdotter på hennes födelsedagskalas.
Hon gillar Monster High, så jag gjorde loggan och satte på tårtan.
För er som inte vet vad det är, så är det ett tv-program/någon typ av barbiedockor som är populärt bland kidsen.

Tårtan består av chokladbottnar, fyllda med hallon- och passionsfruktsmousse. Den är spacklad och spritsad med uppfluffad mjölkchokladganache och toppad med hallon i gelé.
Jag testade en, för mig, ny spritsteknik men det var inte optimalt att använda sig av ganache. Eftersom den var lite för rinning för det, provar nog med smörkräm nästa gång.




Det var en ganska pillig dekoration att göra, och resultatet blev väl okej tycker jag.
Tråkigt nog fick M:et sig en liten törn vid fraktningen.. en liten bit föll bort..

 

 
Det krävs lite övning med tekniken ;). 
 


Riktigt god kombination av smaker :D
Kramkram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar