onsdag 11 september 2013

"Cage" cake och kursdeltagande

Hösten är här och jag bara myser, fullkomligt älskar hösten med alla vackra färger som landskapet bildar och att man får lite extra tillfälle att ta fram de levande ljusen, den varma filten, bootsen, stora koftorna och halsdukarna. Riktig mysårstid är det :)

Senaste tiden har jag haft tid över till att gå lite kurser i tårtdekorering på nätet. Kurserna är genialiska då man kan plugga när man vill och kolla på videoklippen hur många gånger man vill, billiga är kurserna också!
Du hittar dem på www.craftsy.com.

I en av kurserna har jag lärt mig hur man gör fina pioner och en så kallad "cage" (som jag är HELT förälskad i)runt en tårta. Pilligt och nervbrytande, men skitroligt!!
Tårtan jag bakade bjöd jag min fina kollega på, fint sällskap ska fin fika få ;)
Här kommer lite bilder!


Tårtan består av vaniljbottnar fyllda med hallon- och mascarponekräm och vit chokladkross, spacklad med vit chokladganache och täckt med marsipan.
Dekorationerna är gjorda av gumpaste och kristyr.

Ha de gott!
Kram Angelica
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar