lördag 8 december 2012

Lillebrors 1-årstårta

Några veckor efter min äldsta sons födelsedag var det dags för son nr 2 att fylla år. Jag fick ett infall en sommarkväll och modellerade en nalle, har inte direkt modellerat tidigare så detta blev första figuren. Jag tyckte den blev bra så den fick pryda hans födelsedagstårta.

Tårtan innehöll ljus botten, fylld med hallon- och mascarponekräm och marsankräm (hade inte riktigt tid med att göra egen vaniljkräm, annars är det helt klart godast). Spacklad med jordgubbssmörkräm och täckt med marsipan, för det är mycket godare än sugarpaste som bara smakar socker om ni frågar mig, dekorationer i gumpaste och sockerkulor i guldfärg.

Här kommer lite bilder, inte så bra dock, då jag äger en stenålderskamera.. en ny i julklapp av tomten hade suttit fint ;)...






Ha en härlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar