tisdag 8 juli 2014

Vår bröllopstårta

För ca 2 månader sedan upplevde jag och min man en fantastisk dag då vi blev herr och fru!! Dagen var underbar på alla möjliga sätt, vi gifte oss i Rådhuset i Halmstad i närhet av våra familjer och efteråt firade vi med en mysig middag hemma hos oss. Det var en lugn och skön tillställning, så som vi ville ha det just då. I slutet av juli kommer vi fira vårt giftermål med en bröllopsfest för övriga släkt och vänner, och då hoppas vi på ett jädra drag ;)

Det har varit mycket att fixa hela våren och som den kreativa och en smula kontrollmänniska jag är (har jag upptäckt) så valde jag att göra mycket själv, såsom maten, inbjudningskorten, brudbuketten (som tydligen betyder otur att göra själv, enligt floristen.. men den risken tog jag ;), för det var så sjukt roligt att göra den!) och självklart bröllopstårtan.
Hektiskt, men så otroligt roligt!!
Till fördel för mig kommer jag ju att få göra två tårtor vid två tillfällen då och det är jag ju inte alls ledsen för ;).

Färgtemat för bröllopet går i vitt, silver och persika/aprikos färg och så även tårtan.
Den har en pärlemovit grund och är dekorerad med vita pioner, persika/aprikosfärgade centifoliarosor, silvriga juveler och ett pärlemovitt sidenband.
Innehållet i tårtan är en red velvetcake som är fylld (och spacklad) med cream cheese frosting, vit chokladkross och färska jordgubbar.

I min iver av bröllopsförberedelser glömde jag dock att ta ordentliga bilder på tårtan, så det fick bli några innan servering (även några efter...). Här kommer lite bilder på tårtan...









 
...och några på brudparet :).
Dom fina fotona på oss har grymma fotograf Peter Igelhammar tillsammans med fotograf Stefan Petersén tagit, rekommenderar varmt dessa hårt engagerade grabbar!
Gå gärna in på www.igelhammar.se för mer bokningsinformation. 
 
 




Blommorna som jag har använt i brudbuketten är vita pioner, vita nejlikor, rosor (Avalanche peach) och brudslöja som jag satt i en stomme av naturfärgade kvistar, vilken gjorde det superlätt att sätta ihop hela buketten. Sedan har jag klätt skaftet med ett brett strassband. Jag blev väldigt nöjd med den!



 Ha det skönt i värmen och njut av sommaren gott folk!
Kram från fru Wilhelmsson 
 

2 kommentarer:

  1. Gud va fina bilder Angelica! Kram Frida Palm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Frida!
      Hoppas du har det bra i Barcelona, vi saknar dig på jobbet :D Kramkram

      Radera