tisdag 5 februari 2013

Fotbollstårta

Imorgon fyller min svåger år och han bad mig baka en tårta att ta med sig till jobbet.
Han ville gärna att fotbollslaget Arsenals logga skulle pryda tårtan, eftersom han är skogstokig i detta ädla Londonlag.
Jag såg det som en utmaning och tog mig an uppgiften med hull och hår! Ett riktigt roligt projekt och jag är väldigt nöjd med resultatet av loggan :).
Självklart går temat i guldfärg, vilket han tyckte passade utmärkt förstås!



Tårtan består av vaniljbottnar, fyllda med glasskräm och hallon-och mascarponekräm. Spacklad med vit chokladsmörkräm och täckt med marsipan.
Dekorationerna är gjorda av sugarpaste.


Det blev lite kort varsel så jag hann inte beställa hem marsipan att täcka med, så jag köpte färdigkavlad i mataffären. Men det är inget att rekommendera om man vill ha en slät och fin yta på täcket, den var lite för torr och svårjobbad så sidorna blev inte så släta som jag ville. Det stör mig en aning, men resultatet över lag blev bra.


Ha det gott!
Kram
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar