onsdag 5 december 2012

Regnbågsmuffins

Första inlägget börjar jag med en riktig färgklick. Så vad passar då bättre än ett recept på några härliga regnbågsmuffins som dessutom är gluten- och laktosfria?




Jag har letat ett tag efter något bra recept på bakverk som är både gluten- och laktosfria då några i släkten är allergiska mot dessa båda. Jag är trött på att bara handla samma färdiga kakor åt dom varje gång det är dags för kalas, dom ska ju också få njuta av något hemmagjort och smaskigt!

Receptet hittade jag på bloggen Annicake, som för övrigt har jättemånga fina recept för allergiker :).

Följ receptet och dela sedan in smeten i 6 olika skålar, färga smeten i varje skål med karamell/pastafärg efter eget tycke. Varva sedan smeterna i muffinsformarna i färgskala:

(börja med)
  • Lila
  • Blå
  • Grön
  • Gul
  • Orange
  • Röd

Jag tillsatte några droppar jordgubbsessens i smeten innan jag tillsatte färgen. Dessa spritsade jag på lemoncurdgrädde (laktosfri förstås).
Väldigt uppskattat av gästerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar