söndag 30 december 2012

Red velvet cake

Så här lagom till nyår passar det bra med en extra festlig tårta tycker jag :).
Det är en red velvet cake, fylld med hackad mörk choklad och cream cheese frosting, som tårtan även är spacklad med. Blommorna är gjorda av gumpaste.
Receptet hittade jag bland de andra otroligt läckra recepten i Hummingbird Bakery's bakbok "Lyxiga cupcakes och läckra kakor".
Verkligen en bok jag rekommenderar för er som inte redan har den!
Receptet hittar du här.

Tårtan symboliserar hur jag vill att mitt år 2013 ska bli, fyllt av kärlek (tårtbottnen är ju fylligt mörkröd) och ljus, och mycket blommor (sockerblommor) ;).
Nu kommer lite bilder!



 

 

 
 
 
Gott Nytt År!!
Hoppas det blir ett underbart år för er alla!
 
Kram Angelica
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar